Krups KP 2509 zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups KP 2509 zwart, rvs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

B. Hoogland 10-12-2011

--------- update review, 10-12-2011 ----------
Hier een update van mijn vorige review. Na een aantal maanden nog steeds zeer tevreden over de dolce gusto creativa! Inmiddels al een aantal mailtjes gehad van dolce gusto, met leuke acties of nieuwe smaken!
Koffie smaakt erg goed. Ben inmiddels ook cappu's gaan drinken, ze zijn voortreffelijk!
Het afvoerbakje enzo kunnen ook gewoon in de vaatwasser, dus ideaal! Anders dan een doekje erover heen houden vergt het geen onderhoud. Nog steeds een top apparaat dus! Alleen de prijs van de capsules ... mja, dat is bij nespresso gelijk! Dus, een topper.

-------- 1e review, 21-08-2011 ----------
De Dolce Gusto nu ruim een week in mijn bezit, en wat een prachtig apparaat zeg! Ik twijfelde om een Nespresso apparaat te kopen, of om er nog even mee te wachten. Van de Dolce Gusto had ik vrijwel niet gehoord, alleen het plaatje wel eens op internet gezien. Twee weken terug één bakje espresso gehad bij een maat van me, en zo wat was dat lekker zeg! Nog beter dan de Smit& Dorlas koffie van Golden Tulip restaurants. Zodoende het apparaat meteen aangeschaft, hoewel je bij de media markt wel even moet opletten als je hem in de winkel ophaalt (dan heb je hem sneller, anders moet je nog een dag op de post wachten), want in de winkel is hun prijs €179 euro, terwijl hij in hun webshop maar €135 euro is. Gewoon ff melden bij een medewerker, en dan krijg je hem ook voor die prijs mee.
Héérlijke koffie. De lungo varianten zijn net zo bitter als senseo, dat is een beetje jammer. Hoewel de lungo mild wel meevalt. Zelf ben ik niet zo van senseo, dus drink ik de café creme grande, dat is echt lekkere koffie! Ook de diverse espresso's zijn erg lekker. Capu's drink ik zelf niet, maar door de ongelofelijke mogelijkheden van het apparaat kun je ook de beste capu's aan je bezoek aanbieden zonder dat het veel (schoonmaak)werk is! Prachtig ... En binnen 30 seconden is het apparaat voorverwarmd, wat een gemak!

Maas1971 02-07-2011
Geschreven voor: Krups KP 2509 zwart, rvs

Echt geen spijt van deze aankoop. Heerlijk om te variëren met smaken. 's-morgens een lekkere Lungo en 's-avonds een echte cappuccino. De smaken zijn echt super, viste die de koffie heeft gedronken zijn ook erg enthousiast over de smaak. Een gemiddeld restaurant zet geen betere koffie. Het grote voordeel van deze creativa is de menu besturing. Door simpel door het menu te lopen kun je de koffie uitzoeken die je wilt gaan drinken. Hoeveelheid water wordt hierop aangepast en ook de volgorde van de cups. Dit wordt bijvoorbeeld de cappuccino aangegeven. Het grote nadeel is wel dat in de winkels niet alle smaken liggen en speciale smaken alleen besteld kunnen worden.

roest13 13-06-2011
Geschreven voor: Krups KP 2509 zwart, rvs

Nu sinds 3 dagen de Dolce Gusto Creativa in huis.

Overgestapt van een Senseo apparaat. Het was of de DC (Dolce Gusto) of de Nespresso. Maar omdat ik niet heel veel koffie drink en bij teveel espresso/koffie drinken snel last krijg van mijn maag. Toch gekozen voor het gemak van de DC, vooral de eenvoud van het maken van een Cappuccino en de Latte Macchiato zijn top, geen aparte melkcontainer en je hoef niet apart melk te kopen, top! En als ik toch zin heb in gewone koffie of espresso is dat ook zo gepiept.

Alle smaken staan in het fraaie kleurenscherm, en als de standaard verhouding je niet bevalt dan maak je gewoon een eigen recept, het apparaat onthoudt je voorkeuze en je kan het ook nog opslaan onder een eigen naam.

In vergelijk (heb wat ervaring gelezen van de vorige DC apparaten) met de vorige modellen, zit het grote voordeel in het feit dat je zelf niet meer de watertoevoer hoeft te stoppen, zoals hierboven beschreven als je eenmaal een recept naar wens hebt (standaard of gepersonaliseerd) meet het apparaat telkens exact dezelfde hoeveelheid af.
Ook het bijvullen van de watertank (1,5 liter) kan eenvoudig via het grote gat dat wordt afgedekt door een dop. Lekbak en capsule houder kunnen in de vaatwasser of zijn eenvoudig af te spoelen.

Prijs: 159,- voor de titanium versie (20 euro retour) bij media markt.
Koffie ong. 29-30 ct per espresso/lungo en dubbele voor de dranken met melk Cappuccino/chococino is met mijn drinkgedrag prima voor een heerlijke kop koffie in wat voor variant dan ook.

60ct voor een Cappuccino of Latte Macchiato is

Rene046 22-11-2010
Geschreven voor: Krups KP 2509 zwart, rvs

Heb me deze in een Duitse mediamarkt gekocht.
Alleen nu probleem om te registreren (wordt hopelijk opgelost machine is niet bekent op site Nederland ) nu geen recht op korting geld terug actie in Nederland. of in Duitsland geen 500 punten omdat daar registratie ook niet werkt (postcode)

Waarom deze:

Heeft niet als Nespresso alleen koffie.
Deze wel vanzelf stopt vergeleken met andere modellen.
Je kunt makkelijk in een menu bladeren welke koffie of choco of koude dranken je wil maken en je hoeft alleen nog maar op ok te drukken en cup(s) erin te doen.Dit wordt gevraagd in het Mooie kleuren lcd scherm wat in diverse talen in te stellen is. Deze machine heeft een ontkalk functie, en een reiniging functie erop zitten tevens kan die vooruit geprogrammeerd worden zodat je kop koffie de dag erna klaar staat.
en hij geeft precies aan wat je moet doen als je een smaak keuze hebt gemaakt. gewoon super

Je kunt de sterkte aan passen door wat meer of minder water erbij te doen daarna kan dit worden opgeslagen als persoonlijke instelling voor diverse smaken.

Jammer dat cups in vergelijking andere merken duurder zijn vooral gewone dingen als ice tea, en chocomel, want die zijn best ok.
Koffie met enkel pad is nog te doen. met melk wordt dus 2x zo duur o,58 cent per kopje
maar vind bijna alle smaken erg lekker.

tevens makkelijk vooruit te programmeren voor kopje koffie in de ochtend (mits 1 pad soort), dus koffie staat klaar als je onder komt.

tevens aan te passen naar eigen voorkeuren, iets meer of minder water.

koffie is warmer dan bij oude senseo wat we hadden dia had max 65 graden deze is ongeveer 85 graden.

Rene046 02-12-2011

Ik reageer nu jaar later bijna,

Machine werkt nog steeds prima (duits model)Mediamarkt.

Alleen klantenservice is slecht,ze zijn nooit met oplossing gekomen, dus niet kunnen registreren.
Dat met 1 Europa.... veel merken blijven zich hier
niks van aan te trekken.

Dus pas op met inkopen bij winkels in het buitenland.
want dan heb je een heleboel problemen en nergens recht op